| Vragen over woonwagen |
| Gepost
door : Gwen
met ip: 145.89.212*
Op: 29/03/2005 12:52 |
|
Hallo, Ik ben bezig met een verslag voor het vak culturele antropologie en ik doe het over woonwagenbewoners in Nederland. Ik heb een paar vraagjes en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen: - Noemen woonwagenbewoners zichzelf reizigers? - Hoe ziet een woonwagen er precies uit? Ik weet wel ongeveer hoe een wagen eruit ziet, maar ik moet in dit verslag eigenlijk alles proberen te omschrijven, dus hoe een wagen er aan de buitenkant en binnenkant uitziet, huisraad etc. Zijn er dingen die je veel tegenkomt? - Hoe kijken woonwagenbewoners/reizigers tegen religie en/of magie aan? Alvast bedankt, Groeten Gwen |
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
| |
| Gepost door:
Anna met ip: 213.154.23* Op: 28/04/2005 14:48 |
|
| Hoi Gwen, Het klopt inderdaad dat woonwagenbewoners zichzelf "reizigers "noemen. De moderne woonwagens zien er nagenoeg het zelfde uit als een huis..zowel aan de binnen als de buitenkant. Religie? de meeste woonwagenbewoners zijn uiters religieus en vooral de verering van de maagd Maria is sterk aanwezig.Zoals ik er tegen aan kijk is het geloof in magie niet meer/minder aanwezig als bij een andere bevolkingsgroep.Mogelijk was is dit wel erg sterk aanwezig bij de oudere generatie. Ik hoop dat je er iets aan hebt en ik wens je veel succes met je studie!
|
|
| Quick reply | |||
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |